Strona główna: Zaprojektuj swój zysk

EN PL
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego

 
 
Strona główna - Zaprojektuj Swój Zysk / Wiedza / Wywiady z przedsiębiorcami / Rozmowa z Anną Siedlecką, projektantką i współwłaścicielką firmy Puff-Buff Design

Anna Siedlecka,
projektantka i współwłaścicielka firmy Puff-Buff

Studio Puff-Buff zostało założone w roku 2003 w Warszawie przez projektantkę Annę Siedlecką i architekta Radka Achramowicza. W roku 2004 rozpoczęło produkcję własnej kolekcji oświetlenia pod marką Puff-Buff Design Wyróżnikiem lamp Puff-Buff Design jest nowe zastosowanie technologii pneumatycznej w połączeniu z systemami LED (Light Emitting Diodes - diody świecące. Elementy pneumatyczne lamp powstają poprzez wysokoczęstotliwościowe zgrzewanie warstw PCW.

Jolanta Niezgoda 

Rozmowa z Anną Siedlecką, projektantką i współwłaścicielką firmy Puff-Buff Design 

Czy dobre wzornictwo ma wpływ na sprzedaż produktów z Państwa branży?
Bardzo duży. Wzornictwo jest osią działalności naszej firmy od samego początku. Innowacyjność i ciągłe poszukiwania są wpisane w naszą metodę pracy. 30 proc. naszych rocznych inwestycji to inwestycje w badania i rozwój (R&D).

Czy w historii działalności firmy był okres, gdy mniej inwestowała ona w design?
Design jest dla nas cały czas na pierwszym miejscu. Może wynika to z tego, że marka Puff-Buff wyłoniła się ze studia projektowego. Projektowanie mamy więc jakby „w genach”.

Lampy PUFF zostały finalistą konkursu Dobry Wzór w 2006 w kategorii Strefa Domu. Kto zaprojektował tę linię?
Autorami wszystkich naszych produktów jestem ja oraz mój wspólnik Radek Achramowicz. Projektując serię Puff, chcieliśmy stworzyć lekkie i stabilne lampy łączące kilka technologii - pneumatyczną (struktury nadmuchiwane), z elementami stalowymi, z tworzywa sztucznego oraz oświetleniowymi.
Powstała seria szybka w montażu i demontażu, łatwa w transporcie. Innowacyjna w wyrazie i dająca piękne światło. I co nie jest bez znaczenia - w korzystnej cenie. 

Jakie zalety Waszych produktów wymieniłaby Pani jako kluczowe?
Wygląd, innowacyjność i ekologia - te cechy, w przypadku naszych produktów - są ściśle ze sobą powiązane. Dotyczą technologii pneumatycznej, w której zdecydowaliśmy się pracować. Jest naszym „znakiem firmowym”. Pneumatyka jest cały czas technologią innowacyjną, choć struktury nadmuchiwane są znane ludzkości od dawna. Decyzja o wykorzystaniu powietrza jako budulca jest jednoznacznym wyborem ekologicznym - trudno wyobrazić sobie bardziej neutralny, wszechobecny i odnawialny materiał. Pochwycony w cienką membranę może budować potężne – a jednocześnie niezwykle lekkie formy, które po wypompowaniu zajmują niewiele miejsca.

Czy zlecacie kluczowe projekty także zewnętrznym współpracownikom?
Nasze produkty projektujemy sami. Korzystamy ze wsparcia z zewnątrz jedynie jeśli chodzi o strategię i np. identyfikację wizualną.

Jak długo trwały prace nad powstaniem linii lamp Puff-Buff?
Linia Puff to jedno z naszych najwcześniejszych „dzieci”. Produkty te wydają się proste, ale od pierwszych pomysłów do powstania rynkowego produktu, minęło sporo czasu, ponad 2 lata. Potem jeszcze wielokrotnie wprowadzaliśmy zmiany, które choć nie były widoczne dla odbiorcy, to poprawiały parametry produktu, np. jego trwałość albo też wpływały na obniżenie kosztów produkcji.

Które modele z waszej oferty wskazałaby Pani jako najważniejsze, najchętniej kupowane przez klientów?
Nasze „flagowe” produkty to właśnie seria lamp Puff oraz system Bubbles. Lampy Puff są uznawane za jedną z ikon nowego polskiego designu, co bardzo nas cieszy i wspiera naszą markę w sprzedaży krajowej i zagranicznej.
System Bubbles to elastyczny system oświetleniowy, zbudowany na bazie elementów pneumatycznych i diod LED. Pozwala na tworzenie różnych form świetlnych – katalogowych, a także na zamówienie. A to jest atrakcyjne dla wielu klientów oczekujących oryginalnych rozwiązań.


Jak wiele nowych wzorów wdrażacie rocznie? Czy projekty, które odnoszą sukcesy są bazą dla kolejnych produktów?
W ciągu 7 lat działalności wprowadziliśmy do produkcji 35 nowych wzorów i ok. 100 innowacyjnych zmian w produktach. Teraz regularnie co roku staramy się wprowadzać do oferty 1-2 nowe rozwiązania.

Czy klienci zwracają uwagę na to, że firma zdobywa nagrody za dobre wzornictwo?
Nagrody są pomocne w budowaniu wizerunku marki, pośrednio wspierają sprzedaż, są wskazówką dla świadomych designersko klientów. Rola wzornictwa w Polsce rośnie i coraz bardziej je doceniamy.  Dobrze zaprojektowane produkty są coraz ważniejszym elementem wyróżniającym niektóre marki. Firmy, które szybciej to zrozumieją, ostatecznie wygrają walkę o klienta.

Sprzedajecie swoje lampy w Polsce i zagranicą…
Mamy coraz więcej klientów z Polski bo świadomość i wymaganiach Polaków rosną, ale większość naszych produktów eksportujemy. Klienci zagraniczni są nadal bardziej wyrobieni w kwestii designu niż klienci polscy i bardzo cenią sobie oryginalność naszych lamp. Produkty Puff-Buff postrzegane są tam jako innowacyjne, eleganckie, ale też z poczuciem humoru. Przez to, że są charakterystyczne, stają się coraz bardziej rozpoznawalne. Nie celujemy w klienta masowego, zaspokajamy bardziej alternatywne gusta, proponujemy lampy inne niż wszystkie.
Rozmawiała Jolanta Niezgoda

Ocena:     
Komentarze: 0
Zaloguj się aby dodać opinię

Logowanie do profilu

 

 

Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż bezpłatne konto w portalu ZSZ.

Nie pamiętasz hasła? Zamów nowe hasło.
UWAGA - warunkiem jest obecność adresu e-mail przypisanego do konta, dla którego zamawiane jest nowe hasło.

Zakładanie konta

Podany login, poza rolą w procesie logowania na swoje konto, będzie służył do sygnowania wszystkich akcji użytkownika dokonanych w obrębie portalu.
Login nie może zawierać następujących znaków:
\ / : * ? "< > |
ani zaczynać się od kropki.
*
 
*
 
Jako hasło proszę wpisać ciąg przynajmniej 7 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (na przykład #, $, %).
*
*
*
 

 
 
 
 
 
Patroni medialni
Patroni medialni
Innowacyjna Gospodarka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.