Strona główna: Zaprojektuj swój zysk

EN PL
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego

 
 
Strona główna - Zaprojektuj Swój Zysk / Wiedza / Wywiady z przedsiębiorcami / Rozmowa z Anną Pawlak, product manager w firmie Deante

Anna Pawlak,
product manager w firmie Deante

Firma Deante działa oda roku 1990. Deante produkuje m.in. baterie łazienkowe i kuchenne, kabiny i brodziki natryskowe, a także akcesoria łazienkowe dla niepełnosprawnych. Firma obecna jest głównie na rynkach wschodnich i w Niemczech.

Jolanta Niezgoda 

Rozmowa z Anną Pawlak, product manager w firmie Deante 

Jakie cechy produktów Deante wymieniłaby Pani jako najważniejsze?
Design, jakość i bezpieczeństwo. To one tworzą markę, która w dłuższej perspektywie decyduje o wyborze klienta. Liczy się także przystępna cena, gdyż produkty takie jak panele natryskowe, nie są produktami pierwszej potrzeby i klient często zwleka z decyzją o kupnie lub też ją odkłada w czasie, jeśli cena jest zbyt wysoka. 

Jak wyglądały prace nad powstaniem nagrodzonego za wzornictwo panelu Industrio?  
Projektant przygotował na zlecenie firmy Deante kilka szkiców projektów paneli. Spośród nich wybraliśmy pięć propozycji , które ze względów technologicznych można było szybko wprowadzić do produkcji. Projekty zostały poddane ocenie pracowników i zaufanej grupie Klientów Deante, biorącej udział w badaniach fokusowych  poświęconych panelom  i ten, który zebrał  najwyższe noty, został przygotowany przez projektanta w formie rysunków technicznych. Po ustaleniu szczegółów technicznych i akceptacji prototypu uruchomiliśmy  produkcję seryjną panelu Industrio.

 

Kto projektuje produkty Deante?
Przy wdrażaniu produktów indywidualnie projektowanych korzystamy z wiedzy i pomysłów zarówno uznanych w branży polskich projektantów, jak i mniej znanych, młodych absolwentów wzornictwa przemysłowego. Na przykład oryginalny w formie panel Jaguar Round, zaprojektował  Paweł Dudziak, Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego. Projektant ten potrafi skutecznie połączyć wizję designerską produktu z podejściem technicznym do materiału, z jakiego będzie on później wykonany. Uważamy, że polscy projektanci lepiej dostosowują swoje projekty do oczekiwań i wymagań polskiego klienta.
 
Ile nowych wzorów wdrażacie każdego roku do produkcji?
Około 20. Staramy się rozwijać serie projektowane jednocześnie w kilku grupach produktowych marki Deante. Przykładem może być wspomniana seria Jaguar – najpierw na rynku pojawiła się seria baterii, która świetnie się sprawdziła. Dynamiczna forma spodobała się klientom i zainspirowała nas do tego, żeby rozwijać poszerzyć ją o kolejne produkty: panele prysznicowe

Jakie zalety - oprócz ładnego wyglądu – powinien mieć panel prysznicowy?
Każdy nawet najlepszy projekt panelu natryskowego nie ma szans na sukces rynkowy, jeśli nie uwzględni się w nim najważniejszych zasad ergonomii w rozmieszczeniu dysz, uchwytów na słuchawkę oraz głowic. Wszystkie nasze panele prysznicowe można montować zarówno na ścianie jak i w narożniku kabiny prysznicowej, co jest bardzo wygodne dla klienta i pozwala na dowolne wprowadzanie zmian w wystroju łazienki. Stosowane przez nas rozwiązania mają na celu bezpieczeństwo i komfort użytkowania, ale także zmniejszenie zużycia wody (np. baterie termostatyczne, czy system anti-calc ułatwiający czyszczenie z osadu wapiennego).

Czy zastrzegacie Państwo swoje projekty jako  wzory przemysłowe?
Wszystkie nasze projektowane produkty w tym panele natryskowe są chronione patentami.

Co wyróżnia design produktów Waszej firmy na tle konkurencji?
Staramy się najnowsze światowe trendy dostosowywać w naszych produktach do specyfiki polskiego rynku i oczekiwań naszych klientów. Podążamy za klientem, a nie staramy się go nagiąć do uniwersalnej estetyki jaką proponują pozostali producenci. Zwracamy uwagę na światowe trendy, ale ślepo za nimi nie podążamy.

Klienci zauważają i doceniają dobre wzornictwo? Czy przekłada się to na lepszą sprzedaż produktów Deante? 
W projektowanie produktów firma zaczęła inwestować 6 lat temu i od tej pory z roku na rok ich liczba wzrasta. Obecnie panele projektowane stanowią 40 proc. w sprzedaży i ofercie paneli Deante. Ich wprowadzenie pozwoliło na budowę marki Deante i umocnienie przewagi konkurencyjnej. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na wyróżnienia i nagrody przyznawane naszym produktom i jestem przekonana, że ma to coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych, zwłaszcza w sektorze produktów ekskluzywnych.
Rozmawiała Jolanta Niezgoda

Ocena:     
Komentarze: 0
Zaloguj się aby dodać opinię

Logowanie do profilu

 

 

Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż bezpłatne konto w portalu ZSZ.

Nie pamiętasz hasła? Zamów nowe hasło.
UWAGA - warunkiem jest obecność adresu e-mail przypisanego do konta, dla którego zamawiane jest nowe hasło.

Zakładanie konta

Podany login, poza rolą w procesie logowania na swoje konto, będzie służył do sygnowania wszystkich akcji użytkownika dokonanych w obrębie portalu.
Login nie może zawierać następujących znaków:
\ / : * ? "< > |
ani zaczynać się od kropki.
*
 
*
 
Jako hasło proszę wpisać ciąg przynajmniej 7 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (na przykład #, $, %).
*
*
*
 

 
 
 
 
 
Patroni medialni
Patroni medialni
Innowacyjna Gospodarka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.