Strona główna: Zaprojektuj swój zysk

EN PL
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego

 
 
Strona główna - Zaprojektuj Swój Zysk / Wiedza / Wywiady z przedsiębiorcami / Rozmowa z Ewą Lewek, wiceprezes firmy Krakowski Kredens sp. z oo

Ewa Lewek
wiceprezes firmy Krakowski Kredens sp. z oo

Firma Krakowski Kredens sp. z.o.o. rozpoczęła działalność 15 maja 2007 roku. W ramach prowadzonej działalności tworzy produkty spożywcze klasy premium pod nazwą Krakowski Kredens oraz rozwija własną sieć sprzedaży. 100 proc. udziałów w spółce ma Alma Market SA. Produkty Krakowskiego Kredensu znajdują się w ofercie każdego sklepu Alma Delikatesy oraz w ofercie sklepu internetowego prowadzonego przez Alma Market.

Jolanta Niezgoda 

Rozmowa z Ewą Lewek, wiceprezes firmy Krakowski Kredens sp. z oo 

 

Nie sposób pomylić produktów z Krakowskiego Kredensu z innymi produktami spożywczymi. Dzięki opakowaniom bardzo się wyróżniają, kto je zaprojektował?
Autorami pomysłu na opakowania i całą identyfikację wizualną marki Krakowski Kredens był zespół projektowy , który pracował pod nadzorem prezesa Jerzego Mazgaja i moim. Opakowania kreowała firma z Krakowa zajmująca się projektowaniem opakowań, która od samego początku pracuje nad wizualną prezentacją firmy i graficzną oprawą naszych produktów. Trzymamy się konsekwentnie tej koncepcji. Dla każdego naszego nowego produktu projektowane jest opakowanie w stylu całej rodziny Krakowskiego Kredensu.

Skąd pomysł na nazwę i wygląd marki Krakowski Kredens?
Nazwę dla marki wymyśliłam w 2006 roku. Kredens to mebel kojarzący się domem mieszczańskim. Przechowywano w nim domowe – wytworzone lub zakupione smakołyki. To wspomnienie z dzieciństwa. Chcieliśmy zaproponować klientom artykuły spożywcze oparte właśnie na starych recepturach z Krakowa czasów galicyjskich. To bogata tradycja kulinarna, pełna smaków, które trafiają w gusta Polaków. Sami jesteśmy z Krakowa, z Galicji i takie smaki były i są nam bliskie.

 

Skąd pewność, że spodobają się konsumentom w całej Polsce?
W biznesie nigdy nie ma pewności. My podjęliśmy jednak - po analizie sprzedaży rozmaitych artykułów spożywczych w różnych częściach Polski – takie ryzyko.

Wasz pomysł na markę jest bardzo spójny. I nie chodzi tylko o opakowania, ale także o wygląd Waszych sklepów.
W całej Polsce działają 32 sklepy Krakowskiego Kredensu, wszystkie o średniej powierzchni około 40 m kw. Chcemy, żeby wyglądały podobnie, aby klient nie miał wątpliwości, gdzie trafił. Przy planowaniu wystroju tych wnętrz współpracujemy z firma architektoniczną z Krakowa. Identyfikacja wizualna to ważny element wyróżniający naszą markę, ale nie jedyny. Dbamy także o to, by obsługa w naszych sklepach była wszędzie na odpowiednio wysokim poziomie i przede wszystkim, by smaki naszych produktów, oparte na starych recepturach, były dla klientów największym magnesem i tym, co nas najbardziej wyróżnia. Ci, którzy raz spróbowali naszych wyrobów, chętnie do nich wracają.

 

Czy unikalne smaki i babcine receptury nie stoją w sprzeczności z koncepcją budowania ogólnopolskiej sieciówki?
To, że mamy sieć sklepów w ogóle nie obniża jakości i świeżości naszych produktów. Radzimy sobie, mimo że ograniczyliśmy konserwanty do minimum, a więc np. nasze wędliny mają dużo krótsze czasy przydatności do spożycia. Nie kupujemy też składników w hurtowych ilościach. Przetwory powstają ze produktów dostarczanych przez małe, starannie wyselekcjonowane firmy, które dbają o ekologię i nie produkują zmodyfikowanej żywności.

Czy jesteście zadowoleni z tego jak marka jest postrzegana na rynku?
Tak, w ciągu cyterech lat udało nam się stać marką charakterystyczną. Klienci łatwo rozpoznają nasze produkty i sklepy, niezależnie od miasta, w jakim akurat się znajdują.
Rozmawiała Jolanta Niezgoda

Ocena:     
Komentarze: 0
Zaloguj się aby dodać opinię

Logowanie do profilu

 

 

Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż bezpłatne konto w portalu ZSZ.

Nie pamiętasz hasła? Zamów nowe hasło.
UWAGA - warunkiem jest obecność adresu e-mail przypisanego do konta, dla którego zamawiane jest nowe hasło.

Zakładanie konta

Podany login, poza rolą w procesie logowania na swoje konto, będzie służył do sygnowania wszystkich akcji użytkownika dokonanych w obrębie portalu.
Login nie może zawierać następujących znaków:
\ / : * ? "< > |
ani zaczynać się od kropki.
*
 
*
 
Jako hasło proszę wpisać ciąg przynajmniej 7 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (na przykład #, $, %).
*
*
*
 

 
 
 
 
 
Patroni medialni
Patroni medialni
Innowacyjna Gospodarka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.