Strona główna: Zaprojektuj swój zysk

EN PL
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego

 
 
Strona główna - Zaprojektuj Swój Zysk / Wiedza / Wywiady z przedsiębiorcami / Rozmowa z Dorotą Kaźmierczak, manager ds. komunikacji firmy Ceramika Paradyż

Dorota Kaźmierczak,
manager ds. komunikacji i rzecznik prasowy Ceramika Paradyż sp z oo

Firma Ceramika Paradyż istnieje od roku 1989. Cztery z pięciu zakładów produkcyjnych Grupy Paradyż zlokalizowane są w obrębie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tomaszowie Mazowieckim. Każdy z zakładów ma swoją specjalizację. W Wielkiej Woli produkowane są wysokoprzetworzone gresy polerowane w dużych formatach oraz klinkier, w Opocznie - mozaiki, dekoracje oraz płytki małych i średnich formatów. Zakład Produkcyjny "Tomaszów 1" produkuje gres techniczny i płytki ścienne dużych formatów oraz kolekcje gresów w podwójnym zasypie, Zakład Produkcyjny "Tomaszów 2" - płytki rektyfikowane dużych formatach, a Paradyż sp. z o.o. w Tomaszowie Maz. - płytki podłogowe. W roku 1997 Ceramika Paradyż wyprodukowała pierwszą polską szkliwioną płytkę mrozoodporną (Sahara), Trzy lata później powstała pierwsza polska płytka ścienna wykonana w technologii monoporozy. W roku 2008 firma zaoferowała pierwsze w Polsce płytki zdobione innowacyjną technologią druku cyfrowego, a w roku 2010 - największy w Polsce format szkliwionej płytki podłogowej 60 x 120 cm.

fot. Ceramika Paradyż

Jolanta Niezgoda 

Rozmowa z Dorotą Kaźmierczak, manager ds. komunikacji firmy Ceramika Paradyż 

fot. Ceramika Paradyż

Co to znaczy dobrze zaprojektowany wzór na ceramice?
Dobrze zaprojektowany wzór na płytce to taki, który podoba się konsumentowi - który skłoni go do wyboru i zakupu konkretnej kolekcji płytek. Piękno jest czymś bardzo subiektywnym, każdy z nas ma inne poczucie estetyki i smaku. W kontekście wzornictwa płytka ceramiczna jest przede wszystkim produktem, który powinien trafić w gusta klienta. W ofercie Grupy Paradyż znajdują się kolekcje, które podążają za światowymi trendami mody, ale są również takie, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem od wielu lat.

Czy wzornictwo ma duży wpływ na sprzedaż Waszych produktów?
Kluczowy. Potwierdza to nasze ponad 20-letnie doświadczenie oraz nieustanne badania rynku. Grupa Paradyż od zawsze inwestowała we wzornictwo - taka jest nasza strategia. Wymiernymi dowodami uznania są dla nas liczne nagrody oraz stale wzrastające poziomy sprzedaży. W komponowaniu oferty stawiamy na różnorodność wzorniczą. Grupa Paradyż posiada w swoim portfolio trzy marki, dzięki temu każdy ma szansę znaleźć coś interesującego dla siebie.

Jak wiele nowych wzorów wdrażanych jest w Państwa firmie każdego roku?
Ponad 20. Dziś mamy szeroką oferta kompletnych kolekcji ścienno-podłogowych i elementów dekoracyjnych dostępnych w wielu formatach oraz produkowanych w różnych technologiach – począwszy od mozaiki w postaci kostek 2.3 x 2.3 cm do dużych formatów kolekcji uniwersalnych 65.5 x 98.5 cm. Znajdziemy tu również całą gamę kolorystyk i wykończeń powierzchni – satyna, półpoler, poler, struktura. Klientowi daje to praktycznie nieograniczone możliwości aranżacji odmiennych w charakterze wnętrz.

fot. Ceramika Paradyż

Kto projektuje wzory na płytki?
W Grupie Paradyż nad nowymi propozycjami wzorów czuwa Centrum Badawczo-Rozwojowe. Jest to dział odpowiedzialny za rozwój oferty produktowej. Jego pracownicy, wspólnie z biurami projektowymi poszukują inspiracji, przygotowują grafiki nowych wzorów i przeprowadzają próby technologiczne w naszych zakładach produkcyjnych przekładając wzór na gotowy produkt, opracowują jego ostateczny format, technologię produkcji, skład surowców i barwników itd. Prace nad wdrożeniem nowego wzory trwają tygodniami. Udział w prezentacji kolekcji płytek ceramicznych Grupy Paradyż mają również architekci z Działu Kreacji i Ekspozycji. Oba działy współpracują np. przy przygotowaniu sesji zdjęciowych dla każdej z nowości.

Skąd projektanci czerpią inspirację?
W dzisiejszych czasach wzornictwo w branży ceramicznej idzie w parze z modą w ogóle. Koniecznością jest więc wnikliwe obserwowanie trendów - poczynając od odzieży, poprzez dodatki np. biżuterię, artykuły wyposażenia wnętrz, meble itp. Trzeba znać obowiązujące trendy w kolorystyce, stylu. Jesteśmy obecni na targach Cevisama w hiszpańskiej Walencji i Cersaie w Bolonii, gdzie spotykają się najwięksi producenci w branży płytek ceramicznych pokazując swoje propozycje na nadchodzące miesiące. W targach Cersaie bierzemy udział także jako wystawca.

Czy inwestujecie w nowe technologie i innowacyjne rozwiązania?
To właśnie dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii i stałym poszukiwaniu nowych rozwiązań w zakresie produkcji jesteśmy w stanie wytwarzać płytki ceramiczne, które łączą najlepsze cechy produktu z atrakcyjną ceną.
Jesteśmy na polskim rynku pionierem w kwestii wdrażania nowatorskich rozwiązań technologicznych dotyczących oferty produktowej. To w naszych zakładach produkcyjnych narodziły się m.in. pierwsze mrozoodporne płytki szkliwione (w 1997 roku), płytki rektyfikowane (2003 rok), czy największe formaty (ostatni w 2010 r. - największy w Polsce format szkliwionej płytki podłogowej - 60x120 cm). Jako jeden z nielicznych producentów w Europie zdobimy nasze produkty wykorzystując druk cyfrowy.



fot. Ceramika Paradyż

Czy to wprowadzanie nowatorskich produktów wymaga dużych nakładów kosztów?
Aktualnie – przy dużym zaangażowaniu środków finansowych – realizujemy ważne inwestycje w dwóch zakładach produkcyjnych Grupy Paradyż, które w niedalekiej przyszłości poszerzą profil naszej działalności o nowe produkty. W procesie produkcji wykorzystujemy nowoczesny park maszynowy znajdujący się w pięciu zakładach produkcyjnych oraz najbardziej zaawansowane technologie i rygorystyczne procedury kontroli jakości oparte na Polityce Zintegrowanych Systemów Zarządzania, obejmujących System Zarządzania Jakością ISO 9001:2008, System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001:2004 oraz System Zarządzania BHP wg PN-N 18001 oraz OHSAS 18001:2007.

Jak wyróżnienia za dobre wzornictwo wpływają na rozwój firmy?
Udział w konkursach branżowych to dla firmy nie tylko możliwość promocji, ale – w przypadku zdobycia nagród - również potwierdzenie realizacji skutecznej strategii produktu. Produkty Grupy Paradyż to połączenie wzornictwa zgodnego ze światowymi trendami oraz wysokiej jakości wykonania – to sprawia że klienci w blisko 40 krajach na świecie chętnie kupują nasze produkty.

Czy firma eksponuje w swoich materiałach marketingowych informację o nagrodach za wzornictwo?
Tak, prezentujemy je na naszej firmowej stronie internetowej, w drukowanych materiałach reklamowych w postaci katalogów, folderów itp., a także w punktach sprzedaży. Nagrody branżowe są przecież znakomitą rekomendacją przy zakupach.
Rozmawiała Jolanta Niezgoda

Ocena:     
Komentarze: 0
Zaloguj się aby dodać opinię

Logowanie do profilu

 

 

Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż bezpłatne konto w portalu ZSZ.

Nie pamiętasz hasła? Zamów nowe hasło.
UWAGA - warunkiem jest obecność adresu e-mail przypisanego do konta, dla którego zamawiane jest nowe hasło.

Zakładanie konta

Podany login, poza rolą w procesie logowania na swoje konto, będzie służył do sygnowania wszystkich akcji użytkownika dokonanych w obrębie portalu.
Login nie może zawierać następujących znaków:
\ / : * ? "< > |
ani zaczynać się od kropki.
*
 
*
 
Jako hasło proszę wpisać ciąg przynajmniej 7 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (na przykład #, $, %).
*
*
*
 

 
 
 
 
 
Patroni medialni
Patroni medialni
Innowacyjna Gospodarka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.