Strona główna: Zaprojektuj swój zysk

EN PL
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego

 
 
Strona główna - Zaprojektuj Swój Zysk / Wiedza / Wywiady z przedsiębiorcami / Rozmowa z Agnieszką Gałęcką, specjalistką ds. marketingu w firmie Noti

Agnieszka Gałęcka, specjalistka ds. marketingu w firmie Noti

Firma Noti działa w Tarnowie Podgórnym, należy do Ryszarda Balcerkiewicza. Od stycznie 2005 roku pod tą marką meble wypoczynkowe. Prowadzi własne salony sprzedaży - Galerie Noti w Warszawie, Wrocławiu i w Poznaniu. Z firmą współpracują projektanci: Tomasz Augustyniak, Renata Kalarus, Piotr Kuchciński, Tomek Rygalik, Jerzy Langier, Grzegorz Niwiński, Jerzy Porębski, Anna Hrecka i Małgorzata Bronikowska. Krzesło COMMA projektu Renaty Kalarus wyróżnione zostało w międzynarodowym konkursie wzornictwa przemysłowego RED DOT spośród 3231 produktów zgłoszonych z 49 krajów.

Jolanta Niezgoda 

Rozmowa z Agnieszką Gałęcką, specjalistką ds. marketingu w firmie Noti 

 

 

Najważniejsze zalety krzesła Comma to…
Design, ergonomia, komfort użytkowani oraz jakość wykonania. Uważamy, że krzesło Comma daje przyjemne wytchnienie, pozwala na chwilę odpoczynku. Pozwala odetchnąć. Dlatego Comma nawiązuje profilem do przecinka – znaku interpunkcyjnego, który pełni podobną funkcję w zdaniu. Dzięki tapicerowanej części siedziska, komfort użytkowania jest większy. Jeśli chodzi o wygląd krzesła, możemy sobie pozwolić na pewną fantazję, ponieważ konstrukcja umożliwia zestawienie różnorodnych materiałów obiciowych. Dzięki usunięciu wybranej części z jednorodnej bryły pozwoliło zbudować siedzisko o optymalnych parametrach użytkowych z praktyczną, półokrągłą przestrzenią.

Czy wytworzenie tego krzesła było wyzwaniem dla działu produkcji?
Tak, musieliśmy szukać nowych rozwiązań oraz nawiązać współpracę z firmami -kooperantami w dziedzinie elementów chromowanych, czy sklejki gięto-klejonej. Ponadto dzięki tym poszukiwaniom udało nam się wdrożyć bardziej ekologiczną technologię klejenia.

Kto wymyślił Commę?
Jest to projekt Renaty Kalarus. Z pomysłem przyszła do nas projektantka, przedstawiła rysunki techniczne i pełną dokumentację. I przekonała nas. Nasz dział technologii i produkcji w ścisłej współpracy z projektantką, budował prototyp. Po akceptacji wstępnego modelu wyprodukowaliśmy serię próbną na ekspozycję targową: Targi Meble 2008 w Poznaniu.

 

Zawsze zlecacie projekty zewnętrznym współpracownikom?
Tak, od początku istnienia firmy współpracujemy z najlepszymi designerami w Polsce. Nie posiadamy działu projektowego, ale stawiamy na nowe pomysły. Jeśli projektant przyjdzie do nas z ciekawym projektem, to staramy się go wdrożyć. Dobrym przykładem jest nowa kolekcja KING, nasz pierwszy miękki mebel zaprojektowany przez Piotra Kuchcińskiego.

Czy nagrody za dobre wzornictwo wpływają na kondycję firmy, przekładają się na postrzeganie marki? 
Jest to dobre narzędzie marketingowe do promowania mebla oraz marki. Każde wyróżnienie jest swojego rodzaju potwierdzeniem jakości i dobrego designu danego produktu. Przykładowo, pierwszym meblem Noti, który zdobył wiele nagród za design jest seria Mula. Mamy ją w ofercie od początku istnienia firmy i do dziś klienci chętnie kupują meble z tej kolekcji.

Czy w historii działalności firmy był okres, gdy mniej inwestowała ona w design? 
Nie, od początku powstania firmy stawialiśmy na wzornictwo oraz na współpracę z projektantami. Nasze hasło to przecież: „Po pierwsze design”. Tym wyróżniamy się na tle konkurencji.

Czy chronicie swoje wzory przemysłowe i rozwiązania technologiczne?
Wszystkie nasze kolekcje zastrzegamy pod względem wzorniczym. Jest to dla nas jedyna forma obrony przed nieuczciwą konkurencją. Natomiast do Urzędu Patentowego zgłaszamy unikalne rozwiązania opracowane na potrzeby poszczególnych projektów przez naszych technologów, na przykład takie jak w kolekcji Tukan lub Bibik.

Czy Pani zdaniem polskie firmy przykładają do wzornictwa większą wagę niż kilka lat temu? 
Tak, i łatwo to zaobserwować podczas imprez designerskich jak np. Moodform, Arena Design, Gdynia Design, Łódź Design i wiele innych. Powoli przestajemy być krajem w którym produkuje się meble pod dyktando zachodniej sieci sprzedaży, a zaczynamy być postrzegani jako producenci ciekawych, wartościowych marek.
Rozmawiała Jolanta Niezgoda

Ocena:     
Komentarze: 1
Zaloguj się aby dodać opinię

Logowanie do profilu

 

 

Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż bezpłatne konto w portalu ZSZ.

Nie pamiętasz hasła? Zamów nowe hasło.
UWAGA - warunkiem jest obecność adresu e-mail przypisanego do konta, dla którego zamawiane jest nowe hasło.

Zakładanie konta

Podany login, poza rolą w procesie logowania na swoje konto, będzie służył do sygnowania wszystkich akcji użytkownika dokonanych w obrębie portalu.
Login nie może zawierać następujących znaków:
\ / : * ? "< > |
ani zaczynać się od kropki.
*
 
*
 
Jako hasło proszę wpisać ciąg przynajmniej 7 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (na przykład #, $, %).
*
*
*
 

 
 
 
 
 
Patroni medialni
Patroni medialni
Innowacyjna Gospodarka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.