Strona główna: Zaprojektuj swój zysk

EN PL
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego

 
 
Strona główna - Zaprojektuj Swój Zysk / Wiedza / Studia przypadków / Walizka Onehundred&ten

1. Nazwa obiektu: Walizka Onehundred&ten
2. Nazwa producenta: Globe-Trotter Ltd. (Wielka Brytania)
3. Nazwa studia projektowego/imię i nazwisko projektanta: Ross Lovegrove/Ross Lovegrove Studio
4. Rok wprowadzenia na rynek: 2008 (seria limitowana, już nieprodukowana)
5. Przeznaczenie obiektu: Walizka podróżna. Wyprodukowano 1000 sztukl modelu Onehundred&ten Air Cabin Case. Całkowity udział firmy Globe-Trotter w rynku wynosi: Wielka Brytania (15 proc.), Japonia (40 proc.), reszta świata (45 proc.). Firma zatrudnia 26 pracowników.

Kaja Kobylańska 

Walizka Onehundred&ten 

Problem/Sytuacja wyjściowa
Globe-Trotter, od 1897 roku, wytwarza luksusowe, ręcznie robione walizki, kierując się zasadą, że „w prawdziwym rzemiośle nie ma miejsca na kompromisy”. Znakiem szczególnym marki jest estetyczna funkcjonalność produktów i opatentowany materiał, z którego są wykonane – Vulcan Fibre. Każdego roku firma wprowadza na rynek nowe, limitowane edycje swoich wyrobów, ale 110. rocznicę powstania, chciała uczcić czymś jeszcze bardziej wyjątkowym.

Rozwiązanie
Chodziło o zaprojektowanie produktu nowej generacji, który wykorzystywałby nowe właściwości fibry, i który podniósłby wartość marki dzięki współpracy ze słynnym projektantem. To zadanie powierzono Rossowi Lovegrove’owi, futurystycznemu designerowi, znanemu z eksperymentów z najnowocześniejszymi materiałami. Dział projektowy Globe-Trotter, kierowany przez Gary’ego Botta i Charlotte McDonnell, dyrektorów kreatywnych/kierowników marki, bardzo dobrze orientował się w rynku i trendach konsumenckich, a także swoją wizję designu marki. Efektem wspólnej pracy z zespołem produkcyjnym w Japonii była prosta w formie walizka, wykonana z trójosiowego splotu kompozytu węglowego i Kevlaru materiału opracowanego przez Lovegrove’a z pomocą koncernów chemicznych Toray Corporation i DuPont.

Wynik
Onehundred&ten to przykład współczesnej klasyki, a zarazem jedna z „najlżejszych sztywnych walizek na świecie”. Model dostępny był w trzech wersjach: Attach Case, Air Cabin Case i Trolley Case. Wprowadzenie ich na rynek podniosło świadomość marki, a dzięki działaniom promocyjnym i poczcie pantoflowej produkt sprzedał się w mgnieniu oka.

Ocena:     
Komentarze: 0
Zaloguj się aby dodać opinię

Logowanie do profilu

 

 

Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż bezpłatne konto w portalu ZSZ.

Nie pamiętasz hasła? Zamów nowe hasło.
UWAGA - warunkiem jest obecność adresu e-mail przypisanego do konta, dla którego zamawiane jest nowe hasło.

Zakładanie konta

Podany login, poza rolą w procesie logowania na swoje konto, będzie służył do sygnowania wszystkich akcji użytkownika dokonanych w obrębie portalu.
Login nie może zawierać następujących znaków:
\ / : * ? "< > |
ani zaczynać się od kropki.
*
 
*
 
Jako hasło proszę wpisać ciąg przynajmniej 7 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę lub znak specjalny (na przykład #, $, %).
*
*
*
 

 
 
 
 
 
Patroni medialni
Patroni medialni
Innowacyjna Gospodarka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.