
Każdego roku BARTEK przygotowuje dwie kolekcje: wiosenno-letnią i jesienno-zimową, z których każda obejmuje ok. 90 wzorów (w tym ok. 40 zupełnie nowych), z czego każdy w pięciu-sześciu wersjach kolorystycznych. Firma obecna jest na wielu rynkach zagranicznych, m.in.: Niemcy, Austria, Słowacja, Czechy, Litwa, Łotwa, Białoruś, Rosja, Ukraina, Kanada i USA. Największymi odbiorcami są obecnie Rosja, Ukraina oraz Litwa.
Produkowane obuwie zaprojektowane jest z myślą o komforcie i prawidłowym rozwoju stopy dziecka, czemu ma sprzyjać dobór wyłącznie naturalnych materiałów najwyższej jakości, o odpowiednich atestach. Wzory butów są opracowywane we współpracy ze specjalistami z Instytutu Przemysłu Skórzanego w Łodzi Oddział w Krakowie oraz z Instytutem Matki i Dziecka, co pozwala zastosować rozwiązania konstrukcyjne zgodne z wymogami anatomicznymi stopy dziecka. Firma jest autorem pierwszego w Polsce profilaktycznego programu pod nazwą „Akademia Zdrowej Stopy Bartek”. W ramach akcji w wybranych sklepach producenckich w całej Polsce od maja 2007 roku prowadzone są bezpłatne badania stóp dzieci, wykonywane przez lekarzy ortopedów.
Producent oferuje kolekcję obuwia dziecięcego i młodzieżowego nie tylko o podwyższonych walorach użytkowych, ale także o atrakcyjnym wyglądzie, czerpiąc z wzornictwa odzieżowego to, co najmodniejsze. Wszystkie wzory są autorstwa projektantki Katarzyny Gałązki, która współpracuje z zakładowymi konstruktorami i technologami. Firma BARTEK współpracuje ponadto z designerami z Włoch, Francji, Niemiec i Holandii. Mając świadomość, że dzieci, podobnie jak dorośli, lubią czuć się modnie, zapewnia swoim wyrobom niebagatelną stylistykę.
Firma otrzymała szereg prestiżowych nagród branżowych, w tym wielokrotnie Złoty Medal MTP, dwukrotnie tytuł HIT 2000 i HIT 2001 – NAJLEPSZE DLA DZIECKA oraz otrzymywany od kilku lat tytuł „Superprodukt”.
W finale konkursu Dobry Wzór 2007, w kategorii Sfera Publiczna, za kolekcję z odblaskami.