Grupa docelowa:
Warsztat jest przeznaczony przede wszystkim dla projektantów wzornictwa, ale także dla przedstawicieli zarządu, odpowiedzialnych za politykę innowacyjną, dla managerów produktu, oraz wszystkich osób uczestniczących w procesie rozwoju nowych produktów.
Korzyści z udziału:
- Poznanie ważności projektu koncepcyjnego, jako etapu kluczowego dla jakości całego projektu
- Poznanie wymagań dotyczących kompetencji członków zespołu projektowego na etapie tworzenia koncepcji
- Poznanie wybranych metod wspomagających generowanie pomysłów rozwiązań zadania
- Poznanie wybranych metod i trybu selekcji i wyboru najodpowiedniejszej koncepcji rozwiązania produktu
- Poznanie znaczenia listy kontrolnej i sposobu korzystania z niej
- Zaznajomienie się z warunkami wprowadzania korekt do projektu koncepcyjnego, oraz ewentualnych zmian w specyfikacji
Po ukończeniu warsztatu uczestnik uzyska odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
- Jak jest wykorzystywana specyfikacja projektowa produktu na etapie projektu koncepcyjnego?
- Czy wyodrębnienie projektu koncepcyjnego jako osobnego etapu procesu rozwoju jest konieczne?
- Jakie są zalety wyodrębnienia projektu koncepcyjnego jako osobnego etapu?
- Jak posługiwać się metodami wspomagającymi generowanie pomysłów rozwiązań?
- Co to są koncepcyjne modele robocze?
- Czy projekt koncepcyjny jest wzorcem niepodlegającym zmianom w dalszych etapach procesu rozwoju produktu?
