Grupa docelowa:
Warsztat jest przeznaczony dla przedstawicieli zarządów przedsiębiorstw produkcyjnych, którzy odpowiadają za ich politykę innowacyjną, dla managerów produktu i dla projektantów wzornictwa, oraz wszystkich osób uczestniczących w procesie rozwoju nowych produktów.
Korzyści z udziału:
- Dalsze zgłębianie mechanizmów warunkujących sukces przedsięwzięć innowacyjnych
- Uzyskanie wiedzy o różnych typach umów zawieranych między firmą a projektantami
- Poznanie wymagań, jakie powinna spełniać umowa między firmą a projektantem
- Poznanie szczegółowych kwestii, jakie powinny być regulowane dodatkowymi klauzulami umowy
- Poznanie ogólnych zasad zarządzania prawami autorskimi
- Poznanie sposobów postępowania w sytuacjach spornych
Po ukończeniu warsztatu uczestnik uzyska odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
- Jakie są stosowane typy umów między firmą a projektantem?
- Jakie są cechy korzystne i niekorzystne różnych typów umów?
- Jak formułować wzajemne zobowiązania zleceniodawcy i projektanta?
- Czy konieczna jest pisemna forma umowy między zleceniodawcą a projektantem?
- Jak określać koszty pracy, trybu płatności i warunków odbioru projektu?
- Jakie są reguły postępowania z prawami autorskiemi?
